NUNSPEET - Een grijze Volkswagen Golf 4 is in de nacht van zaterdag op zondag volledig uitgebrand aan de Hoge Bijsselse-Pad in Nunspeet.


De brand werd rond 23.30 uur ontdekt, waarna de brandweer en politie met spoed werden gealarmeerd.

De melding kwam van een vrouw die samen met haar zoon naar de Vreeweg was gereden om het onweer te filmen. Vanuit de verte zagen zij plotseling een brand en besloten poolshoogte te nemen. Eenmaal aangekomen bleek de al geruime tijd in de berm geparkeerde Volkswagen Golf 4 in lichterlaaie te staan.

Opvallend was dat bij het kapotte achterraam nog een rode jerrycan hing. Uit de opening sloegen op dat moment al vlammen. Kort nadat de brandweer was gealarmeerd, breidde de brand zich razendsnel uit en sloegen de vlammen door het interieur van de auto.

De brandweer van Nunspeet kon niet voorkomen dat de auto volledig uitbrandde. Ook de politie kwam met twee voertuigen ter plaatse en verrichtte een eerste onderzoek. Rondom het uitgebrande voertuig is inmiddels een afzetlint geplaatst.

De auto zal op een later moment worden geborgen. Wanneer dat gebeurt en welk bergingsbedrijf daarvoor wordt ingezet, is op dit moment nog niet bekend.

Volgens de omstandigheden ter plaatse bestaan er geen twijfels dat sprake is van brandstichting. De aanwezigheid van de jerrycan en de situatie waarin deze werd aangetroffen wijzen daar duidelijk op. De politie zal de brand verder onderzoeken.

--